Днес на редовно заседание на Координационния съвет на КНСБ, председателят на СТСБ Екатерина Йорданова постави въпроса за актуализацията на бюджета за обществен градски транспорт в страната за 2021 г. и потърси подкрепа от координационния съвет.
Екатерина Йорданова подчерта, че поради наложената извънредна епидемиологична обстановка в страната транспортните оператори са претърпели сериозни финансови загуби, свързани с допълнителните средства за дезинфекция, лични предпазни средства за работещите, изключително намалени приходи от продажба на превозни документи, променени разписания.
Същевременно СТСБ и КНСБ отново настояха мярката 60/40 за подкрепа на заетостта и, съответно – мярката 80/20 в секторите транспорт и туризъм, да бъдат продължени.
В рамките на заседанието Екатерина Йорданова запозна участниците и с конкретни аргументи в подкрепа на двата проекта на Столична община (СО): за столичното метро – 360 млн. лева и за ВиК инфраструктура, вкл. и пречиствателни станции за отпадъчни води – 200 млн. лева., които трябва да останат с първоначално планирания размер на финансиране в Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). Твърдението, че София получава несъразмерно голяма част от средствата, предвидени в Плана, не отговаря на действителността.
“Общият размер на предвидените безвъзмездни средства по НПВУ за България е 12,159 милиарда лева. В първоначално разработения вариант на плана СО е конкретен бенефициент в двата проекта с общ размер 560 млн. лв.
Изчислено в процентно съотношение, това прави 4,11 % от общо предвидените за страната средства.”, обобщи тя.
“Тези факти, съотнесени към конкретните проекти за метро и ВиК инфраструктура, не съответстват на твърденията за концентрация на средства, насочени към СО”, заяви Екатерина Йорданова.