IRU разясни какво разбира под „завръщане на шофьора в родината“

ЕTF поиска отново ясна дефиниция, а не интерпретации на новите правила на ЕК

Международната организация, която представлява пътните транспортни компании – IRU, разясни своето тълкувание по въпроса за „завръщането на шофьора в родината“. Това стана по време на  време на пленарната сесия на European Social Dialogue for Road & Logistics, която се проведе в Брюксел в края на миналата седмица. Според IRU „родината“ не трябва да е нищо друго освен страната, в която е регистрирана компанията.

Повод за това тълкувание бе предложените през май от Европейската комисия нови правила за шофирането и времето за почивка. Според промените, транспортните компании трябва да съставят по такъв начин графиците на шофьорите си, че те да се връщат у дома на всеки три седмици. Шофьорите трябва да имат една пълна седмица почивка между курсовете. Според интерпретацията на IRU обаче всеки румънски, български или португалски шофьор, работещ за компания базирана в Словакия, ще трябва да прекара почивката си в Словакия.

Европейската транспортна федерация (ETF) от своя страна заяви, че ще дискутира прибирането на шофьорите, когато има ясна дефиниция какво е точно „у дома“, защото тя не може да бъде интерпретирана; когато бъдат предложени ефективни мерки за контрол и когато има законови гаранции, че разходите за репатриране ще бъдат поемани от работодателя. Законите са добри, но биха били още по-добри, когато вършат качествена работа и предлагат истинска защита на работниците, подчертава още ETF.