Първи семинар по проекта за наземно обслужване на ЕТФ и партньори

15420773_1395273043847001_6649685603242200808_n

Социалните партньори, представляващи работодателите и работниците от  Европейския сектор на наземното обслужване – ACI Europe (ACI), която представлява повече от 600 летищни оператори в Европа, Асоциацията на операторите по наземно обслужване (ASA) и Европейската транспортна федерация (ETФ) – се събраха на 8 и 9 декември 2016 г. в Барселона, за да обсъдят проблемите на достъпа до пазара и социалните условия в сектора на наземното обслужване. Този семинар е част от съвместния проект на Европейските социални партньори в авиацията „Поддържане на социалния диалог в наземното обслужване“, съфинансиран от ЕК.

СТСБ беше представен от Антония Панайотова, експерт Международно сътрудничество и член на УС на проекта, Петранка Шомова, председател на СО на СТСБ на Летище Варна и Албена Василева, представител на СО на СТСБ на Летище София.

Целта на проекта е да се подготвят заключенията и препоръките на социалните партньори с оглед предстоящата оценка на сега действащата Директива 96/67 / ЕО за наземното обслужване, която оценка бе обявена като част от Авиационната стратегия за Европа на Комисията и е планирана за 2017г.

На семинара бяха представени резултатите от проучването на консултантската компания Syndex, състоящо се от дълбочинни интервюта, анализ на отговорите на специално разработен въпросник и настолни изследвания.

15317840_1395273030513669_3177375056072738902_n
Участниците единодушно се съгласиха, че либерализацията и отварянето на пазара без адекватно социално регулиране са причина за прекомерен натиск както върху компаниите за наземно обслужване, така и върху работниците в сектора. Налице е необходимост от ясни правила, които да гарантират равнопоставеност и обвързваща социална защита за работната сила. Ето защо, трите организации ще продължат съвместните си усилия за по-устойчив и справедлив сектор на наземното обслужване. Следващата работна среща ще се проведе през февруари 2017 и ще бъде посветена на стандартите за качество и за обучение на операторите на наземно обслужване.

Проектът ще завърши със заключителна конференция през април 2017, където ще бъдат представени резултатите от проекта пред по-широка аудитория.